Lékaři nemusejí za EET platit. Stačí se zorientovat v možnostech

Patříte k lékařům, kteří se ještě nerozhodli, jak vyřeší elektronickou evidenci tržeb ve své ordinaci? Nebo nejste se zvoleným řešením spokojení? Za EET nemusíte utratit ani korunu, stačí využít, co už v ordinaci máte. Přinášíme rady, jak postupovat a co všechno zvážit.

article

Tržby ordinací se začnou elektronicky evidovat od 1. ledna 2021, takže připojení a provoz EET musí každý lékař vyřešit do konce roku. Pokud se rozhlédnete po své ordinaci a trochu se zamyslíte, najdete tam téměř všechno, co k EET potřebujete.

Náklady na připojení k systému evidence elektronických plateb tak můžete srazit na nulu a ještě uplatnit jednorázovou slevu na dani ve výši 5000 Kč. Nezáleží přitom na počtu provozovaných ordinací, ani na tom, kolik kolegů s účtenkami pracuje...


Co k EET potřebujete?


Autentizace

Autentizaci k elektronické evidenci tržeb můžete získat buď osobně na libovolném finančním úřadu, nebo elektronicky na portálu správce daně. Vyřizování autentizace věnujete spíše svůj čas, než peníze. Postup je daný a nevyhnutelný. Proto se dále věnujeme tomu, co má přímý vliv na vaší peněženku.


Zařízení

Vystavovat účtenky můžete prakticky na jakémkoliv počítači, tabletu, chytrém telefonu, nebo mobilním řešení EET pokladny, které je kombinací displeje a tiskárny. Je ale skutečně nutné pořizovat nové zařízení? Pokud ve své praxi používáte počítač, nedává finanční smysl pořizovat si zařízení jiné. Také je jistě příjemnější možnost celou agendu obsluhovat z jediného místa.


Tiskárna

Je dobré předeslat, že zákon nestanovuje povinnost tisku účtenky. Pokud účet ve formě PDF zašlete na e-mail uvedený pacientem, nikdo vám nemůže nic vytknout. Může se ovšem stát, že se v e-mailové adrese překlepnete, nebo adresu, kterou máte v systému u pacienta uvedenou, samotný pacient sám již nevyužívá. Pro klid duše je přeci jen vhodnější účtenky tisknout a pacientovi předávat osobně. Nová tiskárna pro tisk účtenek se pohybuje v cenovém rozmezí od 1000 Kč do 2000 Kč bez DPH. Mobilní pokladnu se zabudovanou tiskárnou pořídíte od 5000 Kč bez DPH.

Nicméně, pokud máte správné řešení, můžete účtenky tisknout tiskárnou, kterou zřejmě v ordinaci máte.


Program pro EET

Aby vaše zařízení komunikovalo s Finanční správou, neobejdete se bez programu, který to dokáže. Jejich nabídka je opravdu široká a vydala by hned na několik článků. Důležitá informace však je, že většina z nich je zpoplatněná paušálně s měsíčním účtováním. Což sice odbourá větší počáteční investice, ale v konečném součtu se tato varianta může významně prodražit. 

Paušál k licenci programu pro elektronickou evidenci tržeb vyjde běžně na 300 Kč pro jedno zařízení měsíčně. 


Využijte, co už máte

Pokud jste lékařem, máte v EET obrovský benefit oproti podnikatelům mimo zdravotnictví. Využijte ji.

V podstatě již nyní máte téměř vše, co k elektronické evidenci tržeb potřebuje. Počítač, tiskárnu a ambulantní informační systém pro správu vaší ordinace.

Mnoho ambulantních informačních systémů nabízí modul pokladny, který EET řeší. Obecně se dá říci, že pokud váš systém EET podporuje, odpadá vám mnoho starostí. Takové řešení je pro vás jednodušší, pohodlnější a nejméně nákladné. Bude vás zajímat cena takového modulu. Tu vám jistě ochotně sdělí poskytovatel systému, který používáte.




Na trhu je možné nalézt také ambulantní systém, který má jednotnou cenu za všechny moduly a funkcionality, které ve své praxi potřebujete. Zahrnuje tedy i řešení pro elektronickou evidenci tržeb.

Za EET tak nemusíte vynaložit vůbec nic. Naopak, můžete uplatnit jednorázovou slevu na dani ve výši 5000 Kč a tím získat. Poskytovatel tohoto programu pro ordinace vyvíjí informační technologie ve zdravotnictví téměř tři desítky let. Bližší informace najdete na webové adrese www.ambulantnisystem.cz.


(komerční prezentace)

Ilustrační foto: Pixabay.com, CC0




Mohlo by vás také zajímat

Lékaři marně shání ochranné prostředky. Komora oslovila výrobce

Kubek: EET je jen další způsob, jak „podojit“ soukromé lékaře